kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

Proud of.........


Salam b2b n olls follower ida...thanx cz sudi lagi support ida utk terus menulis dlm blog entah haperrrrr2....appreciated okehhhh kt korang... sayang u olls . 

Wah tajukkkkk......hidung tinggi siottttt..mmg xbole blahhhhhh..bangga kenapakah???????? korang jangan marah ida k. mesti igt proud of  .....?........ wedding???? no no no...... giler ko nak bangga pasal benda tuh....progress lagi seyhhhhh...tp juz gegatai nak bangga ngn isi kat pinggang....yeyyyyyyy berjaya melabur lemak kt badan. bukan senang. banyak modal ida labur....kt KFC ade ckit...MCD pn ade.... kedai mamak pn ade ckit...kedai Nasi Campor ade....kedai kueh pn aku melabur...... terjadilah....jeng jeng jeng......

BERAT BADAN LEBIH. padan muka......camno nok uat ni........Mustajab, Keraton, diet????? jauh sekali.... tunggu je lah sampai majlis....Tong Drum akan berjalan n duduk atas pelamin



Bagaimanakah cara untuk memastikan anda tidak mengalami masalah berlebihan berat badan?

1. Anda perlu mempraktikkan cara hidup sihat :  
o Makan snek yang berkhasiat seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan makanan rendah lemak.  
o Makan secara sederhana.  
o Amalkan kehidupan yang aktif di rumah dan di sekolah dengan bersenam dan berjalan lebih kerap.  
o Hadkan waktu menonton TV dan video kepada tidak lebih daripada dua jam sehari. 

2. Anda perlu mengira BMI-untuk-umur anda dan diplot setiap tahun. Ini boleh dibuat sebagai pemeriksaan kesihatan tahunan anda.  

3. Dapatkan nasihat Doktor atau Pakar  Pemakanan/Pegawai Dietetik jika anda mempunyai masalah berkaitan berat badan. 




p/s : entri tak tentu arah..

4 comments:

~ NANA ~ said...

urghhh i mkin dkt nk kawen ni la mkin naik berat bdn :(

noridaramli said...

nana...i think kiter ni dlm kategori yg sama rite....asek nk mkn jer...maklumlah atisenang...

anaztasias nora aira said...

huhu nora pun tong drum juga. huaaaaaaaaaaaaaaaaa malas nak pk :((

noridaramli said...

nora...i pn mls nk pk...bio gemok

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting