kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

KEHEBATAN TASBIH NABI YUNUS

TASBIH NABI YUNUS :

* Ia adalah :-

" Laa ilaaha ilaa Anta Subhaanaka inni kuntum mina'zhzhaalimin ".

Ertinya : Tiada Tuhan melainkan Engkau, Maha suci Engkau. Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang aniaya. ( al-Anbiyaa 87 )
* Kisah Nabi Yunus dalam perut ikan dan Tasbih yang diucapkannya. Lihatlah di surah Al-ambiyaa, ayat 87 yang menjelaskan.
MENURUT ULAMA KITA BAHAWA :-

1. Barangsiapa membaca " Tasbih Nabi Yunus " pada malam Nisfu Sya'ban sabanyak 2375 kali. InsyaAllah selamat dan aman ia dalam setahun itu daripada bala bencana dn kesusahan sampai Nisfu Sya'ban tahun mendatang.

2. Menurut Syeikh Sanusi - Barang siapa ada sesuatu hajat, ( sesuatu Maksud ) yang sulit dan pelik, maka hendaklah ia berwudhuk kemudian sujud satu kali dan didalam sujudnya itu membaca Tasbih Nabi Yunus itu 41 kali. Setelah itu sebelumbangkit dari sujud itu,memohon kehadrat Allah apa-apa yang dihajatkannya itu. InsyaAllah hajat dan cita-citanya itu akan didapatnya berkat Tasbih Nabi Yunus.
3. Menurut Syeikh Ahmad Almaghraby : - Apakala mempunyai hajat sesuatu, maka hendaklah kita melakukan Solat hajat 8 rakaat dengan cara berikut

* Solat hajat ini yang sebaiknya dilakukan ditengah malam ( 1/3 malam ):-
- Lakukan sepertimana syarat-syarat Solat Hajat yang sempurna

Lakukan zikir Tasbih Nabi Yunus sebanyak mungkin dengan ikhlas dan khusyuk, sebelum memohon hajat yang diingini. Mudah-mudahan Allah akan mengabulkan permohonan anda yang sedang berada dalam kesusahan apa jua pun.

Begitulah kepentingan Tasbih Nabi Yunus. juga boleh ditasbihkan pada bila-bila masa sahaja . Kepastiannya anda mendapat pahala hasil masa-masa yang terluang ( kelapangan )



1 comment:

n0rraslida alias said...

bestnyew.....tQ ida sudi share..:)

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting