kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

ZAMAN kanak2 - VERSI KAD RAYA

Petang semalam member ofis aku tibe2 senyap je. Aku panggil die pown wt bodo je..Rupanya org tu ngah memerah otak nk tulis aper dlm kad rayer nk di antar ke anak saudara die rupanyer.....
Tgk die ngah carik idea tu aku pn teringat le zaman ms aku kecik2 dulu..aku rs korang pn mti penah lalui pengalaman yg sama mcm aku...di hitung2 ngan kad raya yg aku trime time zaman sekolah dulu ngn skg, rasanya time skolah lg banyak aku trime...klu diimbaukan zaman kanak2 dulu mti aku tersengeh sorang2.
Dulu kalau tulis dlm kad rayer mti ader ayat2 yg mcm ni:
contoh ayat ke 1 :
HARAP BALAS or JANGAN LUPE BALAS TAU
(bg kad raya pown xiklas kan..mti nk kene balas balik..klu xbalas xnk kawan...siap tulis besar2 lg perkataan tu dlm kad raya.klu kwn aku bg kad raya kecik so aku akan balas kad rayer yg kecik jgk...ni baru le namanyeer balasan btol2.hehehehe...saper bg kad rayer besaq aku pn akn ganti balik kt diorang kad raye besar...)
contoh ayat ke-2 :
Buat kuih raya bnyk x?
(eleh..eksyen je tye..mcm le pandai sgt korang wt kuih rayer)

contoh ayat ke-3 :
Pose cukup tak tahun ni?
(dah tahu bertanye plak ea?)

contoh ayat ke-4 :
rayer ni dtg le umah
(mcm le korang nk dtg..ajak2 ayam je kan...dlm satu kg pn nk ajak dtg ke umah siap btulis kad rayer lg..pg umah die jemput die dtg kn boleh...)
contoh ayat ke-5 :
baju rayer baper pasang? or kasut bpe pasang?
contoh ayat ke 6:
SELAMAT BERPUASA N
SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN...
kelakar kan rasenyer..kdg2 tu kt adik aku sendiri pown aku bg kad rayer..hehehe..padahal satu umah jer...boleh jer tyer secara LIVE..ngade je nk tanya soalan yg kiter dh terang2 tahu jawapannyer kn..kadang2sj je bg kad rayer kt diorang coz nk tambahkan koleksi kad rayer aku..yelah nt aku nk gantung kt umah aku bg lawa2..eheheheh.....
Satu lg aku lupa..dlm kad ryer aku sti ade pantun ni tau
Kire pantun ni ranking pertama k...
PECAH KACA,
PECAH GELAS,
SUDAH BACA,
HARAP BALAS...
Pantun 2:
KAIN BATIK,
WARNA MERAH,
TULISAN TAK CANTIK ,
JGN MARAH...
PANTUN 3 :
PEN MERAH,
PEN BIRU,
U MARAH,
I LUV U...
(eh berkenaan ke pantun ni...)
n banyak lg aku rase AYAT2 POYO yg kiter tulis dlm kad rayer kn..yg ni jer mampu aku igt..
ape pn zaman kanak2 sure akan terimbau kan biler kt dh besar kan..bestnyer zaman kecik2 dlu..zaman skg ni aperpun mlalui SMS or E mAIL jer..wendu nk main mercun n bunga api...
p/s : wei ciah, xjuai kad rayer ke taun ni?????hehehehhe..

No comments:

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting