kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

Balik Kampung

Khamis 17 Sept 09 tepat pukul 4 p.m aku mohon keluar awal dari CC Jah. Aku mohon izin keluar awal kerana bimbang kesesakan berlaku jikalau aku keluar office sekitar pukul 5 p.m. Aku pun dengan lajunya memecut kereta MYVI ku keluar dari Bukit Aman menuju ke Hentian Duta. Sampai di Hentian Duta sekitar pukul 4.10 pm. Jalan raya masih lagi lengang. Agak lama aku menunggu, aku mencuba heel yang di beli di Nose, Mid Valley. Lawa jugak. Aku fikir hendak di pakai masa hari raya nanti tapi nafsu untuk bergaya kian membuak-buak membuatkan aku terus memakainya tanpa memikir dua tiga empat kali. Terleka seketika asyik melihat heel baruku, eh abahku dimana sekarang ni? Aku pun mencapai handphone ku yang tak berapa baru tu..
Aku: Abah dah kt mana?
Abah : Abah pun tak tau abah kat mana? Hg tgu ja abah kt Duta
Aku : ok ok ok
Adush...mcm lambat je nak sampai kl abah aku ni..Aku pun mencuba call umah kampungku..
Aku: Hello, sapa ni?
Pjah: Aku la Pjah.
Aku: wei abah dah kt mana ar?
Pjah : Abah sampai lmbt lg la..dalam kol 6 lebih.
Aku: Hah..mak ai..lambat lg ka..aku kua ofis kol 4 tdi sbb takot jam..xpa ah aku tgu je lah abah kt sini.
Pjah: Padan muka hg kuaq awai sgt..
Aku: K ah Bye..tutttttt
Atas semangat nak raya bersama famili aku di kampung bersabar je lah..huhuhu.. Dalam sekitar pukul 5 lebih aku dapat call dari abah aku..
Abah : Nt ida tgu abah kt jejantas Sg Buluh je lah
Aku : erm ok gak tu..
Abah: Ida btolak skg ar nt dan abah sampai
Aku pun mengundurkan kereta MYVI silver aku n bergegas ke Sg Buluh. Bimbang jika jalan dah mula sesak tapi mujurlah kesesakan masih boleh dikawal, cuma masa dekat Tol Duta je sesak ckit. Mujur aku dah top-up Touch n Go ihsan dari abah aku. Aku dah serik pakai bayar tunai. tak sanggup dah nak beratur panjang. Lepas dari smart tag tu terus aku meluncur laju ke Jejantas Sg Buluh. Aku tengok jalan sebelah yg menuju ke Putrajaya + Johor + Seremban semua..sesak teruk seyh. Tak sanggup aku, dah termuntah darah aku tengok sesak kt jalan semenjak aku stay kt sini..
Dalam pukul 6p.m aku pn sampai.. aku pun terus call abah..mujur abah pn sampai tepat pada waktunya.. Kami dua beranak pun meneruskan perjalanan menuju ke Kedah..
Aku : Dari kt office td mmg cek pikiaq nk soh abah turun kt Sg Buluh pn.
Abah : Mujuq xp jalan duta..jalan sesak teruk..kalau dak lepas bukak posa la kite bertolak balik.
Aku : Ingatkan abah sampai dalam pukul 3 lebih camtu ka..
Abah : Erm nk wat mcm mana..driver tu masuk jalan lama..Biaq lah dah lepas dah..
Hujan dah mula turun renyai-renyai pastu lebat tak terkira sampai jalan pun nampak dalam salji. Kecut perut aku bila abah drive. Aku terlena kejap ja pastu terus bangun sebab takut kalau abah aku terlelap n sbgnya lah..Dalam pukul 9.05 p.m aku dah sampai seberang jaya, penang..pergh..cepat gila kami sampai..sampaikan aku dah sampai pun mak aku tak sedar..aku sampai kg dalam 9.45 p.m camtu..aku langsung tak dipelawa bawa kereta oleh abah.. Dia tau yang anak dia tak reti drive ujan lebat..huahua..apapun aku hepi sbb dh smpi kg n aku buka pintu tgk luqman dh tersengeh mcm atok MACAM-MACAM ADA

No comments:

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting