kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

PENGALAMAN dan DEWASA???

"Adakalanya pengalaman banyak mendewasakan kita"
Baru saya terfikir sejenak, ya betul, apapun pengalaman itu penting kan. Hendak minta pekerjaan pun pengalaman dititik beratkan.
Pengalaman banyak mengajar kita tentang erti kehidupan yang sebenar. Tidak kiralah pengalaman manis, pahit, tawar, masam dan sebagainya.
Setiap benda yang kita lalui, segala onak durinya, ranjau dan sebagainya.
Tahun 2009 banyak mengajar diri saya tentang kehidupan. Ini rupanya KEHIDUPAN. Yang indah sama banyak dengan yang sebaliknya. Saya redha segala bagai UJIAN yang diberikan olehNYA kepada saya. Alhamdullillah ia banyak mengajar saya untuk berfikir dengan lebih matang dan tenang dalam menghadapinya walaupun amat perit hati ini untuk menerimanya. PENGALAMAN AKAN MEMATANGKAN KITA KE??? YA...Kematangan itu adalah akar tunjang kita untuk kita meningkat DEWASA. Betul ke apa yang saya perkatakan sekarang.
p/s : SAYA AMAT BERSYUKUR DENGAN REZEKI YANG DILIMPAHKAN OLEHNYA PADA SAYA KETIKA INI..AMIN..MOGA SAYA TENANG DALAM MENGHADAPI UJIAN DARINYA...

No comments:

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting