kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

dhia kena ekzema


Salam satu malaysia....skema aku arini...
arini ari jumaat,dh hampir seminggu aku balik ke kampung semula seepas abes pantang itu ari, mengisi tempoh cuti tiga bulan, lepas ni dah susah nak balik lama lama sebab dah stat keja, lagipun mana tau kot kot sempat tgok anak sedara baru yg xtau keluar biler, lagipun jugak aku bosan melepak kt umah ngn dhia sbb hubby aku keja jauh..melaka je pownnnn kan....kentoot pun dengar rasanya....

tajuk dhia n ekzema yer....nape....yup...dhia kena ekzema, doc xkasi pakai lotion or bedak ape2, tp memang biler aku sapukan bedak kt muka dhia, kulit dhia kering semacam...bayi kulit depa mmg sensitif ckit kot nohhhh....

apa itu ekzema??
Ekzema ialah keadaan yg mana kulit akan menunjukkan reaksi seperti kemerahan dan gatal sebagai isyarat bahawa tubuh kita bermasalah contohnya elergik atau keradangan pada kulit. Bila digaru, kulit akan menjadi tebal , bersisik dan kasar. Kadang2 ia menjadi berkerak.


syukur alhamdullillah dhia dah semakin pulih, balik kampung tempoh ari mak aku dah bebel sbb biarkan dhia mukanya jdik merah-merah, bukannya aku biar, ibu mana nak biarkan anaknya saket, tp cuma aku xbkesempatan nak ke
klinik, agak terganggu n aku rasa x konfiden klu nk pegi klinik ngn dhia, aku belum mampu nk bawak dhia jenjalan berdua ngn aku, kang dhia meragam abes gelabah aku, lagipun mana nak seluk purse dlm handbag sambil dukung dhia, kekadang sian aku tgok dhia smp terpenyek die kalau aku dok mencari kunci keta atau purse dlm handbag, mungkin aku perlu belajar byk benda untuk berdikari di kala suami aku jauh.wah...ayat sedey siot kot2 laki aku baca..kekadang aku yg penakot sangat nak bwk ke klinik sbb fobia takut dhia admitted....kahkahkahkah....ermmmmmmmm


muka dhia waktu kena ekzema kat muka xdapat nak upload, so aku upload lepas muka die kena ekzema je lah ek...kulit licin dah..xde mcm coklat2 kupingkuping dah...dh xkasar kulit anak mama...hehhehee...sukeeeee


dhia dah sepupunya..abg long luqman....abg long syg dhia, dhia pun syg abg long...syg menyayang.....


dhia masa ekzema belom terok lagi,....pipi sebelah kanan yang nampak mcm kurap susu tu....mulanya ingatkan dhia jadi camtu sebab kena susu aku..mustahil sbb aku akan lap mulut dhia lepas nyusukan die.. terkejut beruk masa doc ckp dhia kena ekzema, tp alhamdullilah aku skg dah semakin kuat n redha , dah xnanges2 masa memula aku jadi mama dulu..hehehhe...tacing tacing dh kurang skg, dah kurang tapi ada lagi tacing2..boleh camtuh..
** geram plak tgok pp dhia, selalunya rasa mcm nak geget paha die jer tp skg pp ngn lengan die dah sama  naik ngn kakinya**


bawak dhia jenjalan putrajaya dengan ayah..dhia suka kaler ijau...ikut ayah kan....dhia dah ngantok dah ni sebab dah terasa udara aircond..anak aku pantang sejuk mesti lena di ulit mimpi punya...
ayah, nak aircond bolehhhh...tak boleh, kita kena ada umah sendiri baru leh pasang air cond.... ermmmm... mintak kt mama lah...mama nak aircond....mama pown berkata nanti mama pkirkan, padahal.......hehehhehehe

3 comments:

Mommy_Cha said...

mommy..ade jual kat kedai sabun, krim khas utk baby eczema nih..try carik :)

A.M.Y said...

Salam dear,

baby u kene eczema ye? bole i tau pakai lotion n sabun mandi ape x?

coz my baby danial hv a same probs too

tq dear

noridaramli said...

FUSICORT...beli kt guardian...sapu nipis je sbb ubat ni hv steriod

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting