kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

Tak tahu nak cakap servis dorang macam mn????macam hampeh pun adooo..

Salam 1 malaysia semua....sejak akhir2 ni kesihatan pada tahap kurang memuaskan. memang ida ni asek demam jer...tahun ni darab bahagi tambah tolak dah tak terbilang berapa kali ida demam..org cakap setiap kesakitan adalah penghapus dosa kecil kita..syukur alhamdullillah..

Seperti yang korang tahu ida baru pindah n penat angkut2 barang pun blom abes lg. 
So dipendekkan cerita, pagi Isnin ingatnya nak pegi keje macam biasa tapi badan dah mula2 sakit2 bahagian sendi. siyes ingat demam biasa. pegi jmp doc dapat MC.
Pastu ari Selasa g keje macam biasa. Keadaan opis mmg sejuk sangat2. Sejuk smp nak beku...siyessss.....badan terasa balik bisa-bisa..hanya tuhan je yang tahu betapa tak terdayanya nak mengangkat kepala masa arituh...azabnya...sambil berjalan ngomel sendiri
 "boleh ke aku drive balik ni???" memang tawakkal jer balik keje semalam...kalau ape2 jadi kt aku mmg dah ajal ida rasanya. Syukur ida selamat sampai ke umah dengan selamat. Balik umah pikir nak tdo jer...tu yg ida tahu..sakitnya badan xpayah cakap lah.. memandangkan igt ida demam biasa so ida makan lah panadol acti fast ngn jelly gamat. tak baper lama kemudian ida wat keje2 semua peloh kuar berderau-derau.. 
"yessss aku dah sembuh" so pagi esoknya sedar2 dalam pukul 5 naper badan panas balik ni...alamak....demam balik ke aku nih...so xpe bole kot g keje mcm biasaa...masa nak mandi, tengok kat badan nape banyaknyer jerawat aku ni...merah-merah...lama2 tu baru terpikir....aku demam campak agaknya ni???? 

Nekad pegi opis semata nak amik GL untuk g Klinik Tanglin...takot orang xcaya ida betol2 sakit sbb rasa segan baru isnin tu ida dah MC. so lebey kurang dalam pukul 8 pegi register macam biasa....tunggu dok hampir sejam....pastu jumpa doc bla bla bla...
Doc: biasa demam campak x?
Ida: biasa kot masa kecik
Doc: biasanya dmm campak imuniti sekali seumur hidup
Ida: so ape sakit saya?
Doc: Ruam biasa je or cacar air...

seperti biasa kalau g Tanglin lepas amek suhu semua, if demam mmg dorang akn suruh kt chek darah... azab menunggu masa amek darah mmg langsung xleh belah....aku geram betol ngn kaunter...sistem ape ntah dorang pakai...Last Come First Serve...eeeee.....mmg mcm S%$#@...dah ler badan aku ni xleh sejuk2...errrr....macam taik ler servis korang...sejam ida menunggu siot...lastly mmg xtahan sabar ida g tanya kaunter baper lama lagi nak tunggu ni??? boleh lak mamat tu cakap xpe puan bole terus tunggu depan pintu.ida tunggu xsampai 5 minit xde pun org panggil nama or no terus terjah..aku cakap kt orang amek darah aku letih menunggu kt luar...malas nak bebel.sabar ko tu sakit ida ..so dah dapat result....

masok balik bilik doc dalam pukul 10lebey...nape kamu lambat sangat...saya sampai call bhgn ambil darah.die cakap nama awak xde dalam list menunggu....pastu ida cakap kt doc takkan saya lari balik umah kot...dorang yang lambat..entah macam mn dorang punya sistem...korang nilailah sendiri yer servis dorang... boleh dorang cakap nama xde dalam list.....errrrr...errrrrrr....bla bla bla bla ngn doc...awak bukan demam campak...ida tya abis tu yg atas kepala ngn belakang leher smua ni ape????? until now ida tak tahu bintik2 merah tu aper.....pastu doc tulis ubat ape yg kena amek kt farmasi, die kasi kt ida...die cakap ok..pastu ida cakap MC xde ker???? errrrr....doc ni pejam mata ke bg rawatan aku...biler ida tanya camtuh baru terhegeh...pastu siap menunggu 15 minit lg kt luar......errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........


2 comments:

Unknown said...

jge kesihatan yer

noridaramli said...

THANX DARL..insyaallah

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting