kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

Hari nikah 03062011 Jumaat 02.45ptg


Salam semua......curik2 masa update entri sbb hubby tgah rest dr kemas barang nak pindah..hehehhehe..sori....saya curik tulang..dari td nk mengulorrr tp xdapat....ape lagi...zasttttttt capai lappy...upload pic cepat2...okehhh xnak buang masa. nak review pasal baju nikah. yahhhhhh...warna ijau...mmg xdapat disangkal lg sbb hubby ida giler ngn kaler ijau...smua nak kaler ijau...baju ijau kasut ijau sua ijau...semuanya nak kaler ijau......pecinta alam sekitar rasanya...die bacer blog mampuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhh...

Sebelum ni ida ader sentuh perihal bendalah ni dalam entri Veil dan BAJU NIKAH...

1. Baju Nikah
Sori sesangat xde full pic baju nikah ida, rasa2 korang leh kot imagine baju ida camne k....cer kaji cer kaji.... kurung moden biasa...simple gegilerrr....memanik-manik ujung tangan, ujung baju n ujung kain mmg beli kain asalnya dah macam tuh...so ida xde upah ape2 utk jahitan manik or beading....100pesen dr kain pasang yg ida beli kat Jakel sebelom bertunang arituu...yupppppp....warna ijau...ade x sama macam baju nikah elyana...kebetulan k...ktorang beli sebelum elyana nikah lagik...wah ayat xmahu kalah siotttt.....hatttttuuuuuuuiiiiiii...
Alang mmg dah dapat agak badan ida akan naik,so masa lepas amik baju nikah arituh mmg longgar k....loose n slim...but time nikah arituhh....ketat kat lengan, kat pinggul....sah mmg badan ko GEMOK dengan pesatnya....tp syukur masih muat lagi nak dsarongkan lau x kempunan le ktorang nak pakai baju kaler ijau.

2. Veil
Veil 100pesen DIY okeh.....senang jer....beli batu swaroski kt Jalan Tar balik umah gigih meng "iron"......kain chiffon silk from Cosmic Silk RM3+ permeter n balik umah potong ikt shape yg ida nak pastu jahit tepi kt Jalan tar...terlupa kedai tu nama apa....Globe kot...lembut gegiler kain...sedap n sejuk je di pakai...tudung kat dalam yang ala2 syria tu utk outer die ida beli kat Ariani..xtahu nama tudung ape ida pakai yg penting Syria...tak tahulah kenapa ida minat giler pakai syria....langsung xnk pkai tudung awning... 

yang rantai atas kepala tuh last minute idea oleh adik ida...langsung xterbayang nak pakai camtuh...malamtu adik ida try try yg aksesori mak andam kasik...eh cun gak...so esok trus cakap kt staff butik mak andam nak pakai camtuh...arabian ke???belasah jer....janji selesa...

3. Bunga tangan
Musnah impian nak pakai fresh flower.....nak tekejar2 g Jin Florist mmg dh xsempat sbb adik2 ida bz xdpt tolong nak beli....rasa ralat tp takpelah...redha...nak meraung pn ader....amek bunga butik baju....




8 comments:

miey anna said...

okeh..walo camane pon baju u..as perantin,memang nampak cun habis..tahniah dear ^_^

noridaramli said...

thanx dear..hehhehehe...apepun janji smuanya dah selamat kn

e k i n ♥ y u s r i said...

bestnyee

noridaramli said...

legaaaaaaa

nuciaziakact said...

tahniah ida.. opsss pn ida... suka baju ko hijau & biru.. i like..

noridaramli said...

tq...hehehehehhee

ELYA said...

suka veil chiffon...nanti sy pun nak buat veil chiffon gak la...hehehe~ bley jimat sikit =)

noridaramli said...

hehehhee..buat jgn xbuat

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting