kelip kelip

Followers

LIKE MY PAGE " GAYA ITU MILIKMU"

IDA & JOE

KELIP KELIP

JODOH...JODOH...

Hari ini diriku terpanggil utk menulis entri tentang jodoh...wah..wah...wah...
ade makne tu..hehehehe....
Biler jodoh aku ea???? ops...statement aku....takot aku...namun dh bersedia kah diriku ini....huahuahua...pangai aku pn mcm budak2 lg...xpe aku xkisah...aku bersyukur ape yg ALLAH kurniakan kt aku skg ni...aku trime seadanya segala ketentuan olehmu...
Lau aku blik kg jer mti mak aku tye....ermmm....dialog die lebeh kurang mcm ni lah....
mak : bile dia nk datang??? dh lama ckp nk mai tp xmai pn......
aku : nt raye kot dia dtg........
mak : dh brapa kali qhaya nk mai tp xmai pn....2 la...dlu ada org nk tp xmau...nk tunggu sgt....
aku mendiamkan diri jer....malas nk bising2....lgpun aku sendiri belum cukup bersedia lg....
t/jwab menjadi seorg isteri ni berat tau....tp klu ade seru ade lah nt tu mak yer....
risau benor mak aku...biase le kan org tue kite....mti nk cepat aje...smuenye nk cepat.... kadang2 bes jugek lambat...eh mcm kura2 la pulak..biar lambat....
insyaallah aku akn cari yg terbaik wt diriku...aku redha ketentuanmu YA ALLAH..
sabar ye mak.....
Aku begitu tertarik dengan petikan di bawah....aku amik dr blog ni http://derprinz.blog.friendster.com/2008/10/jodoh-pertemuan/
” Seseorang yang BERIMAN pasti ia BAIK dan seseorang yang BAIK tidak semestinya BERIMAN. Pilihlah yang BERIMAN.Pasti berbahagia”

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.
Surah An-Nur:26
RENUNG-RENUNGKANLAH...SELAMAT BERAMAL.......

No comments:

 

CITER TENTANG SAYA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting